EOS 5D Mark IV mit Objektiv EF 50mm
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1EOS 5D Mark IV mit Objektiv EF 50mmKommt im September: EOS 5D Mark IV
2EOS 5D Mark IV ohne Objektiv30,4 Megapixel Auflösung
3EOS 5D Mark IV Rückseite “Dual Pixel”-Technologie verbessert Live-View-AF
4EOS 5D Mark IV von oben4K-Video
5 EOS 5D Mark IV mit geöffneten Dual-Card-Slots Dual Card Slot
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Kommt im September: EOS 5D Mark IV

Die Canon EOS 5D Mark IV folgt auf die EOS 5D Mark III und soll ab Mitte September 2016 für 4065 Euro zu haben sein.
EOS 5D Mark IV ohne Objektiv
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1EOS 5D Mark IV mit Objektiv EF 50mmKommt im September: EOS 5D Mark IV
2EOS 5D Mark IV ohne Objektiv30,4 Megapixel Auflösung
3EOS 5D Mark IV Rückseite “Dual Pixel”-Technologie verbessert Live-View-AF
4EOS 5D Mark IV von oben4K-Video
5 EOS 5D Mark IV mit geöffneten Dual-Card-Slots Dual Card Slot
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30,4 Megapixel Auflösung

Herzstück ist ein neu entwi­ckelter Klein­bild­sensor mit einer Auflösung von 30,4 Megapixel für den Canon einen hohen Dynamik­umfang verspricht.
EOS 5D Mark IV Rückseite
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1EOS 5D Mark IV mit Objektiv EF 50mmKommt im September: EOS 5D Mark IV
2EOS 5D Mark IV ohne Objektiv30,4 Megapixel Auflösung
3EOS 5D Mark IV Rückseite “Dual Pixel”-Technologie verbessert Live-View-AF
4EOS 5D Mark IV von oben4K-Video
5 EOS 5D Mark IV mit geöffneten Dual-Card-Slots Dual Card Slot
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“Dual Pixel”-Technologie verbessert Live-View-AF

Dank “Dual Pixel AF” soll die EOS 5D Mark IV im Live-View-Modus und bei Video-Aufnahmen schnell scharf­stellen.
EOS 5D Mark IV von oben
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2EOS 5D Mark IV ohne Objektiv30,4 Megapixel Auflösung
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4K-Video

Die Canon EOS 5 Mark IV zeichnet Videos mit bis zu 4K-Auflösung auf und erlaubt die Extraktion von Stand­bildern aus dem Video­stream.
EOS 5D Mark IV mit geöffneten Dual-Card-Slots
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2EOS 5D Mark IV ohne Objektiv30,4 Megapixel Auflösung
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5 EOS 5D Mark IV mit geöffneten Dual-Card-Slots Dual Card Slot
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Dual Card Slot

Die Canon EOS 5D Mark IV nimmt je eine CF- und SD-Karte auf.

Mit der EOS 5D Mark IV hat Canon heute die vierte Ausgabe der populären Klein­bild­kamera vorge­stellt. Äußerlich kaum verändert hat sich unter der Haube einiges getan: Die Sensor­auf­lösung wächst auf 30,4 Megapixel, von der 1D X erbt die 5D Mark IV den Autofokus mit 61 AF-Sensoren. Videos nimmt die 5D Mark IV auf Wunsch auch in 4K-Auflösung auf. Die Canon EOS 5D Mark IV soll ab Mitte September für 4065 Euro erhältlich sein.

Lange hat’s gedauert, bis Canon für die EOS 5D Mark III eine Nachfol­gerin präsen­tiert, doch seit heute ist die EOS 5D Mark IV offiziell. Aller­dings müssen Inter­es­senten dafür tief in die Tasche greifen, 4065 Euro ruft Canon als unver­bind­liche Preis­emp­fehlung auf. Damit ist sie deutlich kostspie­liger als die 5D Mark III, die im März 2013 für rund 3.300 Euro auf den Markt kam. Im Dollar-Raum hat sich die Neue übrigens kaum verteuert – offenbar versucht auch Canon die Folgen des gegenüber dem Yen schwachen Euro mit höheren Preisen aufzu­fangen.

Wen das nicht schreckt, der erhält mit der Canon EOS 5D Mark IV eine Kleinbild-DSLR, die gegenüber der Vorgän­gerin in wesent­lichen Punkten verbessert und erweitert wurde. So ist Canon nach eigener Aussage dem Wunsch vieler Fotografen nach einer höheren Auflösung, einem verbes­sertem Dynamik­umfang sowie einem schnel­leren und präzi­serem AF nachge­kommen. Das sind die wichtigsten Eckdaten der EOS 5D Mark IV:

  • Neuer 30,4-Megapixel-Sensor mit Dual Pixel AF
  • 4K-Video (4.096 x 2.160 Pixel) mit max. 30 fps und der Möglichkeit zur Stand­bildex­traktion (8,8 Megapixel)
  • AF-System mit 61 Sensoren, davon 41 Kreuz­sen­soren (übernommen aus der EOS 1D X)
  • Dual Pixel AF auch für Servo-AF im Live-View-Modus
  • ISO 100–32000 (erwei­terbar bis ISO 102.400)
  • Integriertes GPS und WiFi mit NFC
  • 3,2-Zoll-Touch-Display mit 1,62 Millionen Dots
  • Intervall-Timer

Innovation: Dual Pixel RAW

Beim Bildwandler der EOS 5D Mark IV besteht jede Sensor­zelle aus zwei Fotodioden, die im Live-View-Modus und bei Video-Aufnahmen „On-Sensor Phasen-AF“ ermög­lichen. Doch Canon geht hier noch einen Schritt weiter und imple­men­tiert bei der EOS 5D Mark IV erstmals ein neues RAW-Format, das die Infor­ma­tionen beider „Halbpixel“ eines Bildpunktes speichert. Bei diesen „Dual Pixel RAW (DPRAW)“-Dateien kann bei der Entwicklung in der „Digital Photo Profes­sional Software“ nachträglich der Fokus­punkt minimal verlagert werden. Zudem ermög­lichen es DPRAW-Dateien, das Bokeh nachträglich horizontal zu verschieben und Artefakte wie Linsen­re­flek­tionen zu vermindern.

Zwei neue Objektive

Zusammen mit der EOS 5D Mark IV stellt Canon heute zwei neue Objektive vor, das EF 24-105mm 1:4L IS II USM (ca. 1260 Euro, ab Dezember 2016 erhätlich) sowie das EF 16-35mm 1:2,8L III USM (ca. 2.600 Euro (ab November 2016). photoscala wird darüber im Laufe des Tages noch in einer eigenen Meldung berichten.

Aus der Presse­mit­teilung der Canon Deutschland GmbH:

Die Canon EOS 5D Mark IV – für alle, die nach der perfekten Aufnahme streben

Krefeld, 25. August 2016. Mit Spannung haben Hobby- und Profi­fo­to­grafen die Weiter­führung der EOS 5D Serie erwartet. Heute ist es soweit – das neue Spitzen­modell, die Canon EOS 5D Mark IV ist da. Wie auch ihr Vorgänger, die EOS 5D Mark III, zählt die Neuvor­stellung zu den bisher vielsei­tigsten DSLR-Modellen. Bei der Entwicklung der Kamera wurde unter anderem das Feedback der Foto-Community ausge­wertet und umgesetzt. Als ideale Ergänzung zur EOS 5D Mark IV hat Canon heute ebenfalls zwei neue Objektive aus der leistungs­starken L-Serie vorge­stellt. Das EF 24-105mm 1:4L IS II USM ist voraus­sichtlich ab Dezember zum Preis von 1.259* Euro verfügbar und das EF 16-35mm 1:2,8L III USM ab November zum Preis von 2.625* Euro. Die EOS 5D Mark IV ist voraus­sichtlich ab Mitte September zum Preis von 4.065* Euro im Fachhandel erhältlich.

Innova­tives Dual Pixel Raw Format

Der 30,4-Megapixel-CMOS-Sensor im Vollformat überzeugt mit großem Dynamik­umfang und der Möglichkeit für schnelle Reihen­auf­nahmen mit bis zu sieben Bildern pro Sekunde (7 B/s). Mit interner 4K-Video­auf­zeichnung sowie integriertem WLAN und GPS stellt die EOS 5D Mark IV eine gelungene Kombi­nation aus Geschwin­digkeit, hoher Auslösung, exzel­lenten Low-Light-Eigen­schaften und modernen Video­funk­tionen dar. Die EOS 5D Mark IV ist die erste EOS, die im Dual Pixel RAW Format aufzeichnen kann. Dieses Datei­format ermög­licht bei der Nachbe­ar­beitung die Korrektur oder Verla­gerung des Schär­fe­punkts, eine horizontale Verla­gerung des Bokeh sowie die Reduzierung von Linsen­re­fle­xionen.

Der Teufel steckt im Detail

Im Herzen der EOS 5D Mark IV befindet sich der brandneue Vollformat-CMOS-Sensor mit 30,4 Megapixeln. Er bietet selbst in hellsten Spitz­lichtern und tiefsten Schatten eine enorme Detail­zeichnung. Der ISO-Bereich von 100 bis 32.000 lässt sich auf ISO 50 bis 102.400 erweitern und ermög­licht bei praktisch allen Licht­be­din­gungen hervor­ra­gende Aufnahmen. Ein optimierter Algorithmus zur Rausch­un­ter­drü­ckung führt zu noch besseren Low-Light-Ergeb­nissen, was beispiels­weise ideal für Fotojour­na­listen ist, die mit den gegebenen Licht­ver­hält­nissen vor Ort und aus der Situation heraus arbeiten müssen.

Das AF-System der EOS 5D Mark IV besteht aus 61 AF-Feldern, die einen weiten Bildbe­reich netzförmig abdecken. Dies verein­facht die Schär­fe­n­ach­führung auf sich schnell bewegende Gesichter oder wechselnde Farben. Die 61 AF-Felder – darunter 41 Kreuz­sen­soren – decken nicht nur einen großen Bereich des Sensors ab. Sie ermög­lichen selbst bei –3 LW (was in etwa dem Mondlicht entspricht) den Einsatz des Autofokus mit dem optischen Sucher – sogar bis –4 LW, wenn sich die Kamera im Live View Modus befindet. Beim Einsatz von Extendern an allen Teleob­jek­tiven fokus­siert die EOS 5D Mark IV sehr präzise bis Blende 8 mit allen 61 AF-Feldern und 21 Kreuz­sen­soren. Das hochauf­lö­sende 3,2-Zoll-LC-Display bietet eine intuitive Touch­screen-Steuerung des kompletten Menüs. Es wurde mit einem neuen AF-Bereich-Auswahl­schalter kombi­niert, der einen schnellen Wechsel des aktiven AF-Felds/-Bereichs ermög­licht.

Für die präzise Belichtung, Motive­r­kennung und –nachver­folgung setzt die Kamera einen 150.000-Pixel-Belichtungsmesssensor (IR und RGB) ein, dessen Daten von einem eigenen DIGIC 6 Prozessor verar­beitet werden.

Geschwin­digkeit ist das A und O

Die EOS 5D Mark IV wurde für höchste Ansprüche an Geschwin­digkeit konzi­piert, damit kein noch so flüch­tiger Moment verloren geht. Spezielle Techno­logien zur Highspeed-Auslesung der DIGIC 6+ Daten ermög­lichen schnelle Reihen­auf­nahmen mit bis zu sieben Bildern pro Sekunde bei voller Auflösung und AF/AE Nachführung. In einer solchen Sequenz können bis zu 21 RAWs bzw. eine unbegrenzte Anzahl an JPEGs aufge­nommen werden. Für Situa­tionen, in denen es auf Diskretion ankommt – etwa bei der Aufnahme von aktuellen Nachrichten oder Tieren in ihrer natür­lichen Umgebung – bietet die Kamera die Modi „Leise Aufnahme“ und „Leise Reihen­auf­nahme“, die die Aufnah­me­ge­räusche auf ein Minimum reduzieren.

Der große Sprung zu 4K-Video­auf­nahmen

Mit der EOS 5D Mark IV steht 4K-Video all denen zur Verfügung, die ihre Geschichten mit bewegten Bildern zum Ausdruck bringen möchten. Mit DCI 4K (4.096 x 2.160 Pixel) bei 30/25/24 Bildern pro Sekunde zeigt die Kamera einmal mehr ihre Vielsei­tigkeit: Aus den 4K-Videos lassen sich Einzel­bilder mit jeweils 8,8 Megapixeln kameraintern extra­hieren – eine ideale Option, wenn man Film und Fotos braucht. Da Streaming-Dienste zunehmend Inhalte fordern, die mit den aktuellsten Techno­logien am Markt aufge­nommen wurden, ist eine hohe Aufnah­me­qua­lität wichtiger denn je. Die EOS 5D Mark IV bietet hierfür das gesamte Leistungs­paket: 4K, 120 Bilder pro Sekunde in HD, Dual Pixel CMOS AF, Zeitraffer-Videos und einen neuen HDR-Movie-Modus.

Erwei­terte Bedien­op­tionen und Konnek­ti­vität

Mit ihren zahlreichen neuen und verbes­serten Funktionen bietet die EOS 5D Mark IV eine einzig­artige Flexi­bi­lität sowie eine umfang­reiche Konnek­ti­vität. Das integrierte WLAN ermög­licht eine sichere Daten­über­tragung (FTPS/FTP) sowie die Fernbe­dienung der Kamera per Mobil­gerät, auf dem die Canon Camera Connect App instal­liert ist. Zusätzlich sorgt NFC für die unkom­pli­zierte Verbindung mit kompa­tiblen Mobil­ge­räten. GPS fügt den EXIF-Bilddaten die jewei­ligen Stand­ort­daten hinzu, was das Organi­sieren der Aufnahmen erleichtert. Auch IPTC-Daten, die beispiels­weise Aufnah­me­in­for­ma­tionen beinhalten, lassen sich erstmals automa­tisch in die Bilddaten einbetten.

Durch den verbes­serten Schutz gegen Staub und Spritz­wasser ist die Kamera ideal für Fotografen oder Fotojour­na­listen, die unter extremen Umwelt­be­din­gungen arbeiten.

Technische Daten Canon EOS 5D Mark IV:

Type36 x 24 mm CMOS
Effective PixelsApprox. 30.4 megapixels
Total PixelsApprox. 31.7 megapixels
Aspect Ratio3:2
Low-Pass FilterBuilt-in/Fixed
Sensor CleaningEOS integrated cleaning system
Colour Filter Type Primary Colour
IMAGE PROCESSOR
TypeDIGIC 6+
LENS
Lens MountEF (excludes EF-S / EF-M lenses)
Focal LengthEquivalent to 1.0x the focal length of the lens
FOCUSING
TypeTTL-secondary image-forming phase-diffe­rence detection system withde­di­cated AF sensor
AF System/ Points61 Point / max of 41 cross-type AF points inc 5 dual cross type at f/2.8 and 61 points / 21 cross-type AF points at f/8 (11)The number of cross-type AF points will differ depending on the lens.
AF working rangeEV –3 – 18 (at 23°C & ISO100)
AF ModesOne ShotAI FocusAI Servo AF
AF Point SelectionAutomatic selection: All 61 point AF (based on EOS iTR AF setting)
Manual selection: Single point AF (selec­table points 61, 15, 9 or cross type only points selec­table)
Manual selection: Single point Spot AF Manual selection: AF point Expansion 4 points (up, down, left, right)
Manual selection: AF point Expansion surrounding 8 points
Manual selection: Zone AF (all AF points divided into 9 focusing zones)
Manual selection: Large Zone AF (all AF points divided into 3 focusing zones)
AF points can be selected separately for vertical and horizontal shooting
Selected AF point displayTrans­parent LCD in viewfinder and shown on Quick Control screen
AF Lock Locked when shutter button is pressed half way or AF ON is pressed in One Shot AF mode. Using custo­mised button set to AF stop in AI servo
AF Assist BeamEmitted by an optional dedicated Speedlite
Manual FocusSelected on lens
AF Micro­ad­justmentManual: Enter adjustment +/- 20 steps (wide and tele setting for zoom lenses)
Adjust all lenses by same amount
Adjust up to 40 lenses indivi­dually
Adjust­ments remem­bered for lens by serial number
Metering modesApprox. 150,000-pixel RGB+IR metering sensor, 252-zone metering. EOS Intel­ligent Subject Analysis system
(1) Evaluative metering (linked to All AF point)
(2) Partial metering (approx. 6.1% of viewfinder at centre)
(3) Spot metering: Center spot metering (approx. 1.3% viewfinder at centre)AF point-linked spot metering not provided
(4) Centre weighted average metering
Metering Brightness RangeEV 0 – 20 (at 23°C, ISO100, with evaluative metering)
AE LockAuto: In the One-Shot AF mode with evaluative metering, AE lock takes effect when focus is achieved
Manual: By AE lock button in P, Av, Tv and M modes
Exposure Compen­sation+/-5 EV in 1/3 or 1/2 stop incre­ments (can be combined with AEB).
AEB+/-3 EV in 1/3 or 1/2 stop incre­ments
Anti-flicker shootingYes. Flicker detected at a frequency of 100 Hz or 120 Hz. Maximum conti­nuous shooting speed may decrease
ISO Sensi­tivity (8)Auto 100–32000 (in 1/3-stop or whole stop incre­ments) ISO can be expanded to L:50, H1: 51200, H2: 102400,
SHUTTER
TypeElectro­ni­cally-controlled focal-plane shutter
Speed30–1/8000 sec (1/2 or 1/3 stop incre­ments), Bulb (Total shutter speedrange. Available range varies by shooting mode)
Shutter ReleaseSoft touch electro­ma­gnetic release
WHITE BALANCE
TypeAuto white balance with the imaging sensor
SettingsAWB (Ambeince priority/White priority), Daylight, Shade, Cloudy, Tungsten light, White Fluore­scent light, Flash, Custom, Colour Tempe­rature Setting
White balance compen­sation:
1. Blue/Amber +/-9
2. Magenta/ Green +/-9
Custom White BalanceYes, 1 setting can be regis­tered
WB Bracketing+/-3 levels in single level incre­ments3, 2, 5 or 7 bracketed images per shutter relea­seSelec­table Blue/Amber bias or Magenta/ Green bias
VIEWFINDER
TypePenta­prism
Coverage (Vertical/Horizontal)Approx. 100%
Magni­fi­cationApprox. 0.71x(4)
EyepointApprox. 21mm (from eyepiece lens centre)
Dioptre Correction–3 to +1 m-1 (dioptre)
Focusing ScreenFixed, with infor­mation Trans­parent LCD overlay
MirrorQuick-return half mirror
Viewfinder Infor­mationAF infor­mation: Single/Spot AF points, AF Frame, AF status, Focus indicator, AF mode, AF point selection, AF point regis­tration Exposure infor­mation: Shutter speed, aperture value, ISO speed (always displayed), AE lock, exposure level/compensation, flash metering, spot metering circle, exposure warning, AEB, metering mode, shooting modeFlash infor­mation: Flash ready, high-speed sync, FE lock, flash exposure compen­sation, red-eye reduction light­Image infor­mation: Card infor­mation, maximum burst (2 digit display),Highlight tone priority (D+), JPEG/RAW indicator, Dual Pixel RAW, Digital Lens Optimi­zer­Com­po­sition infor­mation: Grid, Electronic levelOther infor­mation: Battery check, Warning symbol, Flicker Detection, drive mode, white balance
Depth of field previewYes, with Depth of Field preview button
Eyepiece shutterOn strap
LCD MONITOR
Type8.10cm (3.2″) Clear View LCD II, approx. 1620K dots
CoverageApprox. 100%
Viewing Angle (horizontally/vertically)Approx 170° verti­cally and horizon­tally
CoatingAnti-reflection and Anti-smudge. Reinforced glass incor­po­rated
Brightness AdjustmentManual: Adjus­table to one of seven levels­Color Tone Adjument: 4 settings
Touch-screen opera­tionsCapacitive method with menu functions, Quick Control settings, playback opera­tions, and magnified display. AF point selection in LiveView and Movies, touch shutter is possible in Live View still photo shooting
Display Options(1) Quick Control Screen
(2) Camera settings
(3) Dual Axis Electronic Level
(4) Custom Quick Control Screen
FLASH
ModesE-TTL II Auto Flash, Metered Manual
X-sync1/200sec
Flash Exposure Compen­sation+/- 3EV in 1/3 incre­ments with EX series Speed­lites
Flash Exposure BracketingYes, with compa­tible External Flash
Flash Exposure LockYes
Second Curtain Synchro­ni­sationYes
HotShoe/ PC terminalYes/ Yes
External Flash Compa­ti­bilityE-TTL II with EX series Speed­lites, wireless multi-flash support
External Flash Controlvia camera menu screen
SHOOTING
ModesScene Intel­ligent Auto, Program AE , Shutter priority AE, Aperture priority AE, Manual (Stills and Movie), Bulb and Custom (x3)
Picture StylesAuto, Standard, Portrait, Landscape, Fine Detail, Neutral, Faithful, Monochrome, User Defined (x3)
Colour SpacesRGB and Adobe RGB
Image ProcessingHighlight Tone Priority
Auto Lighting Optimizer (4 settings)
Long exposure noise reduction
High ISO speed noise reduction (4 settings)
Lens optical correction (3):
– Peripheral illumi­nation correction, Chromatic aberration correction (during/after still photo shooting, during Video only)
– Distortion correction, Diffraction correction, Digital Lens Optimizer (during/after still photo shooting)
Resize to M, S1, S2 or S3 (6)
Cropping: JPEG images can be cropped (Aspect ratios 3:2, 4:3, 16:9, 1:1)
– 45 cropping sizes selec­table, from 11% to 95% (diagonal)
– Switch between vertical and horizontal cropping orien­tation
– Cropping frame can be moved using touch screen operation
RAW image processing (7)
Multiple exposure
Drive modesSingle, Conti­nuous High, Conti­nuous Low, Silent Single, Silent Conti­nuous, Self timer (2s+remote, 10s+remote)
Conti­nuous ShootingMax. Approx. 7fps. with full AF / AE tracking, speed maintained for up to unlimited number of JPEGs or 21 RAW images (1) (2) (10)
Max. 4.3fps in Live View mode with AF Tracking
Interval timerBuilt-in, number of shots selec­table from 1–99 or unlimited (Selec­table interval time – 1sec to 99hr 59mins 59sec). Bulb timer possible (Selec­table time – 1sec to 99hr 59mins 59sec)
LIVE VIEW MODE
TypeElectronic viewfinder with image sensor
CoverageApprox. 100% (horizon­tally and verti­cally)
Frame Rate29.97 fps (may increase when AF is performed)
FocusingManual Focus (Magnify the image 5x or 10x at any point on screen)
Autofocus: Dual Pixel CMOS AF (Face Detection and Tracking AF, FlexiZone – Single, FlexiZone – Multi), available with all EF lenses and Touch shutter
MeteringReal-time evaluative metering with image sensor (315-zone)
Partial metering (approx. 6.3% of Live View screen)
Spot metering (approx. 2.7% of Live View screen)
Center-weighted average metering­Active metering timer can be changed
Display Options4 levels available through INFO. button: No infor­mation, Basic shooting infor­mation, Advanced shooting infor­mation and Advanced shooting infor­mation with Histogram
Multiple Exposure status also avaible in Multiple Exposure mode
FILE TYPE – Stills
Still Image TypeJPEG: 3 compression options
RAW: RAW, M-RAW, S-RAW and Dual Pixel RAW (14bit, Canon original RAW 2nd edition) Complies with Exif 2.30 and Design rule for Camera File system 2.0 Complies with Digital Print Order Format [DPOF] Version 1.1
RAW+JPEG simul­ta­neous recordingYes, any combi­nation of RAW + JPEG possible, separate formats to separate cards possible including Dual Pixel RAW +JPEG
Image SizeJPEG: 3:2 ratio (L) 6720x4480, (M1) 4464x2976, (S1) 3360x2240 , (S2) 1696x1280, (S3) 640x480 4:3 ratio (L) 5952x4480, (M1) 3968x2976, (S1) 2976x2240 , (S2) 1920x1280, (S3) 720x480
16:9 ratio (L) 6720x3776, (M1) 4464x2512, (S1) 3360x1888 , (S2) 1920x1080 , (S3) 720x408
1:1 ratio (L) 4480x4480, (M1) 2976x2976, (S1) 2240x2240 , (S2) 1280x1280, (S3) 480x480
RAW: (RAW) 6720x4480, (M-RAW) 5040x3360, (S-RAW) 3360x2240
FoldersNew folders can be manually created and selected
File Numbering(1) Conse­cutive numbering
(2) Auto reset
(3) Manual reset
EOS MOVIE
Movie TypeMOV Video: 4K (17:9) 4096 x 2160 – Motion JPEG (internal recording only), Full HD, HD – MPEG4 AVC / H.264 variable (average) bit rate, Audio: Linear PCMMP4 Video: Full HD (16:9) 1920 x 1080 – MPEG4 AVC/H.264, Audio: AAC
Movie Size4K (17:9) 4096 x 2160 (29.97, 25, 24, 23.98 fps) Motion JPEG
Full HD (16:9) 1920 x 1080 (59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 fps) intra or inter frame (13)
Full HD (16:9) 1920 x 1080 HDR ( 29.97, 25 fps) inter frame (13)
Full HD (16:9) 1920 x 1080 (29.97, 25) lite inter frame
HD (16:9) 1280 x 720 (119.9, 100 fps) intra frame
Colour Sampling (Internal recording)4K – YCbCr4:2:2 (8 bit)
Full HD/ HD – YCbCr4:2:0 (8 bit)
Movie Length4K and Full HD – Max duration 29min 59sec. (excluding High Frame Rate movies). No 4GB file limit with exFAT CF card
High Frame Rate MovieMOV Video: HD – 1280 x 720 at 100fps or 119.9fps
Recorded as 1/4-speed slow motion movie
Single scene maximum recording up to 7min 29sec.
4K Frame Grab8.8 megapixel JPEG still image frame grab from 4K movie possible
Bitrate / MbpsMOV:
4K (29.97p/25.00p/24.00p/23.98p): Approx. 500 Mbps
Full HD (59.94p/50.00p)/ALL-I: Approx. 180 Mbps
Full HD (59.94p/50.00p)/IPB Approx. 60 Mbps
Full HD (29.97p/25.00p/24.00p/23.98p)/ALL-I: Approx. 90 Mbps
Full HD (29.97p/25.00p/24.00p/23.98p)/IPB (Standard): Approx. 30 Mbps
HD (119.9p/100.0p)/ALL-I: Approx. 160 Mbps
MP4:
Full HD (59.94p/50.00p)/IPB (Standard): Approx. 60 Mbps
Full HD (29.97p/25.00p/24.00p/23.98p)/IPB (Standard): Approx. 30 Mbps
Full HD (29.97p/25.00p)/IPB (Light): Approx. 12 Mbps
Micro­phoneBuilt-in monaural micro­phone (48Khz, 16 bit x 2 ch)
HDMI DisplayExternal monitor only, External Monitor only without infor­mation display or Simul­ta­neous on camera and external monitor
HDMI OutputFull HD recording only, uncom­pressed YCbCr 4:2:2, 8-bit, sound output via HDMI is also possible
FocusingDual Pixel CMOS AF with Face Detection and Tracking AF, Movie ServoAF
Manual Focus
ISO4K – Auto: 100–12800, H: 25600, H: 32000, H1: 51200, H2: 102400, Full HD / HD – Auto: 100–25600, H: 32000, H1: 51200, H2:102400
BUILT-IN GPS
Geotag Infor­mationLongitude, Latitude, Elevation, Coordi­nated Universal Time
Positioning ModesMode 1: Camera continues to receive GPS signals at regular inter­valswhen power is switched off
Mode 2: GPS is switched off when power is switched off
Position Update TimingIntervals of 1 sec., 5 sec., 10 sec., 15 sec., 30 sec., 1 min., 2 min. or 5min.
Position AccuracyWithin approx. 30 m/98.4 ft (Based on good GPS satellite reception condi­tions on a clear day with no surrounding obstruc­tions)
Compa­tible Satellite Navigation Systems• GPS satel­lites (USA)
• GLONASS satel­lites (Russia)
• Quasi-Zenith Satellite Michibiki (Japan)
Log Files FormatNMEA Format. One log file per day based
Log File UsageTransfer log data to memory card and copy it to a computer
Use Map Utility to append the log file to the images
Digital CompassNot provided
OTHER FEATURES
Custom Functions17 Custom Functions with 46 settings
Metadata TagUser copyright infor­mation (can be set in camera)
Image rating (0–5 stars)
IPTC data (regis­tered with EOS Utility)
Image transfer with caption (Caption regis­tered with EOS Utility)
LCD Panel / Illumi­nationYes / Yes
Water/ Dust resis­tanceYes
Voice MemoNo
Intel­ligent Orien­tation SensorYes
Playback zoom1.5x – 10x in 15 steps
Display Formats(1) Single image
(2) Single image with infor­mation (2 levels ) Basic – Shooting infor­mation (shutter speed, aperture, ISO and Image quality)
Detailed – Shooting infor­mation (shutter speed, aperture, ISO, meterin­gImage, quality and file size), Lens infor­mation , Brightness and RGB histogram, White balance, Picture Style, Color space and noise reduction, Lens optical correction, GPS infor­mation
(3) 4 image index
(4) 9 image index
(5) 36 image index
(6) 100 image index
(7) Jump Display (1, 10 or 100 images, Date, Folder, Movies, Stills, Protected images, Rating)
(8) Movie edit
(9) RAW processing
(10) Rating
Slide ShowImage selection: All images, by Date, by Folder, Movies, Stills, Protected images or Rating
Playback time: 1/2/3/5/10 or 20 seconds
Repeat: On/Off
HistogramBrightness: Yes
RGB: Yes
Highlight AlertYes
Image EraseSingle image, Selected images, Folder, Card
Image Erase ProtectionErase protection of Single image, Folder or Card
Self Timer2 or 10 sec.
Menu Categories(1) Shooting menu 1 – 6
(2) AF Menu 1 – 5
(3) Playback menu 1 – 3
(4) Setup menu 1 – 5
(5) Custom Functions menu 1 – 5
(6) My Menu (1 – 5 user selec­table)
Menu Languages25 Languages
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Firmware UpdateUpdate possible by the user (Camera, Lens, WFT, External Speedlite)
INTERFACE
ComputerSuper­Speed USB 3.0
WiFiWireless LAN (IEEE802.11b/g/n), (2.4 GHz only), with Dynamic NFC support [12] Features supported – FTP/FTPS, EOS Utility, Smart­Phone, Upload to Web , Wireless printing
OtherHDMI mini out (Type C, HDMI-CEC compa­tible), External Micro­phone In / Line In (Stereo mini jack), Headphone socket (Stereo mini jack), N3-type terminal (remote control terminal)
DIRECT PRINT
PictBridgeYes (Via Wireless LAN only)
STORAGE
Type1x Compact­Flash Type I (UDMA 7 compa­tible) (Incom­pa­tible with Type II and Microdrive)1x SD/SDHC/SDXC and UHS-I
SUPPORTED OPERATING SYSTEM
PC & MacintoshWindows 7 (excl. Starter Edition) Windows 8 and Windows 10OS X v10.7–10.11
SOFTWARE
Image ProcessingDigital Photo Profes­sional 4.5 or later (RAW Image Processing)
OtherEOS Utility 3.5 or later (inc. Remote Capture ), Picture Style Editor, Map Utility, EOS Lens Regis­tration Tool, EOS Web Service Regis­tration Tool, Canon Camera connect app (iOS/ Android)
POWER SOURCE
BatteriesRechar­geable Li-ion Battery LP-E6N (supplied) / LP-E6
Battery life Approx. 900 shots (at 23°C) (5)Approx. 850 (at 0°C)
Battery Indicator 6 levels + percentage
Power savingPower turns off after 1, 2, 4, 8, 15 or 30mins
Power Supply & Battery ChargersBattery charger LC-E6E (supplied), Battery charger LC-E6, AC Adapter AC-E6N and DC Coupler DR-E6, AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, Car Battery Charger CBC-E6
PHYSICAL SPECIFICATIONS
Body MaterialsMagnesium Alloy body and polycar­bonate with glass fiber Prism cover
Operating Environment0 – 40 °C, 85% or less humidity
Dimen­sions (WxHxD)150.7 x 116.4 x 75.9mm
Weight (body only)Approx. 890 g
ACCESSORIES
ViewfinderEyecup Eg, Eg-series Dioptric Adjustment Lens with Rubber Frame Eg, Anti Fog Eyepiece Eg, Angle Finder C
Wireless File Trans­mitterWireless File Trans­mitter WFT-E7B
LensesAll EF lenses (excluding EF-S / EF-M lenses)
FlashCanon Speed­lites (90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX-II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Speedlite Trans­mitter ST-E2, Speedlite Trans­mitter ST-E3-RT)
Remote Controller/ SwitchRemote control with N3 type contact, Wireless Controller LC-5 and Speedlite 600EX-II-RT
OtherBG-E20 battery grip, Hand Strap E2, Connect Station CS100
1 Large/Fine resolution
2 Based on Canon’s testing condi­tions, JPEG, ISO 100, Standard Picture Style. Maximum fps and buffer capacity may be reduced depending on the cameras settings, light level, subject, memory card brand and capacity, image recording quality, ISO speed, drive mode, Picture Style, Custom functions etc.
3 Not possible with M-RAW and S-RAW
4 with 50mm lens at infinity, –1m-1 dpt
5 Viewfinder shooting. Based on the CIPA Standard and using the battery supplied with the camera, except where indicated
6 Frame grab images from 4K movies and images shot in S3 quality cannot be resized
7 RAW image processing during image Playback only with RAW and Dual Pixel RAW only
8 Recom­mended Exposure Index
10 Figures quoted are when used with UDMA 7 Compact flash memory card
12 Wi-Fi use may be restricted in certain countries or regions